Go with the flow (advies van teachers) - Reisverslag uit Beijing, China van Barbara Beek - WaarBenJij.nu Go with the flow (advies van teachers) - Reisverslag uit Beijing, China van Barbara Beek - WaarBenJij.nu

Go with the flow (advies van teachers)

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

21 Januari 2008 | China, Beijing

Pfff, er is al zo veel gebeurd de afgelopen dagen, waar te beginnen? Het is alsof ik hier al heel lang ben. Dat komt ook omdat ik sinds zaterdag op de locatie van de cursus ben en dus met heel veel anderen in hetzelfde schuitje zit. De laatste dag dat ik in het hostel logeerde ben ik naar Tianamen Square gegaan, dat enorme plein waar jullie vast wel eens van gehoord hebben. De poort naar de Verboden Stad ligt aan het plein en ik heb de rest van de dag daar doorheen gewandeld. En het is KOUD hier!! maar dan ook ECHT KOUD. Dus gewoon iets van -10 overdag en dan nog wat kouder snachts. Misschien overdrijf ik 2 of 3 graden maar meer dan dat niet! Mijn beentjes moesten na die middag wel een half uur onder de deken om weer op te warmen. Overigens natuurlijk pretty impressive, die eeuwenoude gebouwen.

De computerfaciliteiten hier zijn behoorlijk goed dus ik kan waarschijnlijk wel foto's plaatsen. Probleem alleen is: wanneer? Het is echt een mega druk programma en als je niet op school zit dan ben je druk met socializen met alle 83 andere deelbnemers. Die komen vooral uit de UK en Australie, maar ook een groepje Duitsers, Denen, Nederlanders natuurlijk en nog wat losse flodders. De leeftijden lopen uiteen maar ook wel opvallend veel joingere mensen, zo rond de 20. Ik denk dat ik wel zo'n beetje de gemiddelde leeftijd ben.

We wonen met zijn allen nu voor een maand op de campus van de Beijing Business University. De campus is, zoals heel Bejijng, enorm. Allemaal halfhoge flats met eigen supermarkt, enorme kantine, sportveld, gymzaal en al dat soort dingen. Alle deelnemers zitten in een flat die bestaat uit appartementen die we met zijn 4en delen. Ik zit met drie meiden die naar dezelfde provincie gaan als ik (als alles doorgaat). Met twee kan ik wel lachen, die ander is Duits en wel ok, maar niet zo spannend. Volgens mij zijn Duitsers gewoon een beetje saai (jaja, dit is allemaal niet onderbouwd op dit blog). Met die andere twee meiden en nog een groepje nederlanders en Engelsen die we hadden ontmoet zaterdag, zijn we savonds meteen uit eten gegaan en drank spelletjes gespeeld. Gisteren (zondag) was onze laatste rustdag voor het 'echt begint'. We zijn met het openbaar vervoer naar het Zomerpaleis gegaan, wat helemaal op het randje van de stad ligt dus we hebben meteen onze bus-skills getest. heel mooi met een enorm meer wat dus helemaal bevroren was!!! We hebben lekker over het water gelopen, jammer dat er geen schaatsen in de buurt waren.

En men, het is hier CHEAP!! Hellulujah, may the Lord praise China! nee echt, het kost hier echt geen drol, heerlijk.

Vandaag hebben we de introductiedag gehad. jeweetwel, allemaal van die teambuilding spelletjes. Viel best mee, veel in rijen staan en dingen in groepjes doen, het was alleen een beetje koud in de gymzaal. Morgen begint het echte werk, dan beginnen de lessen, elke dag van 8.45 tot 17 uur, en mijn eerste vrije dag is pas over anderhalve week. Ben erg benieuwd, wel spannend! jammer dat in mijn klas dus veel van die suffe Duitsers zitten, maar gelukkig heb ik ook dus een leuk groepje om mee te stappen met mijn huisgenoten enzo. En ach, misschien valt het wel mee.

Ik ben nu alleen wel moe want gisteren hadden we met de hele groep een welcome dinner, met erg lekker Chinees eten, en daarna zijn we nog de bar ingegaan. Een fatale stap voor een van mijn Australische huisgenoot, want ze had veel te veel gezopen en was zo slap als een vaatdoek. We moesten haar naar huis dragen letterlijk. Het was wel grappig, alleen een goede waarschuwing niet te veel te drinken dus.

Sorry voor mijn crappy zinnen en al dat, moet nu ook weg want het is hier iets van 19 uur en moet nog eten.

dudes, het is hier gaaf, Bejijng is enorm!! en verder wel toffe mensen. ik zal proberen snel weer te schrijven!

xx

  • 21 Januari 2008 - 11:18

    So Follow Me! :

    jo bo!
    ben benieuwd hoe je lessen worden, misschien krijgen jullie ook wel stokslagen :p
    je kan trouwens een gratis fotoalbum op internet aanmaken op www.mijnalbum.nl : zeer chillend en snel gedaan.
    Ik denk dat de duitsers wel mee zullen vallen, misschien moeten ze nog even loskomen en worden ze helemaal ganz geil! (=heel tof in duits... niet sexy ofzo...)
    veel (leer) plezier daar in china en succes met de kou!
    kus
    Flow

  • 21 Januari 2008 - 11:19

    Martijn:

    Yo Bo!Klinkt allemaal weer stoer! (op die lange werkdagen na :-)) Wel relaxed dat het allemaal zo goed geregeld is! geen verhalen over dikke vadsige roaches dus. Weet je al waar je na de cursus heen gaat?

    Veel plezier nog!!

    x bruderlief

  • 21 Januari 2008 - 11:20

    Liesbeth:

    Yo dude!

    Klinkt allemaal vet tof!
    das wel ff beter dan erosie modeleren.
    en t weer is hier echt prut, grijs, regen en nog meer regen. dus wees maar blij met die kou! ;-)

    suc6 met je 1e werkweek!
    X

  • 24 Januari 2008 - 08:25

    Jolien:

    Hi Bo,

    Ja, inmiddels terug uit het warme Australie en Nieuw-Zeeland, en het is hier in Nederland al koud naar mijn maatstaven,kan me wel voorstellen dat het in China helemaal koud is!!
    Veel foto's maken hoor, wij hebben er ongeveen 2000 :D. Kan niet geloven dat ik je bijna een jaar nu niet zie, maar wat hebben we veel te vertellen als je terug bent!!
    Super dat je het naar je zin hebt en echt geweldig, dat china, ben heel erg benieuwd meer te horen. Ga je wel een beetje missen hoor!
    Verder is het, weet ik inmiddels uit eigen ervaring, normaal voor Australiers om heel veel te drinken. Er is geen beter volk om een keer dronken mee te worden dan australiers :D en ze zijn zo lekker relaxed, heerlijk!
    Heeeeeel veel plezier en succes met je mandarijn cursus, lijkt me heel moeilijk!
    dikke knuf, Jo


  • 24 Januari 2008 - 10:00

    Dewi:

    Hi Chickie,
    Jeempie wat een druk bestaan ga je hebben met die lessen. En jij moet ook in rijen staan...haha typisch chinees of niet. En joh na een week ben je ook echt dood en wil je niet eens meer uit en kan je vast gezellig rustiege spelletjes doen met die Duitsers. Super gaaf heb meteen zin om mee te doen hoor.
    Kus Dewi

  • 27 Januari 2008 - 08:25

    Lotte:

    Deutschers zijn spitze ja! :P (ben net terug uit Oostenrijk, Duits zit nu wederom goed in mijn hoofd geplant :P) Maar je moet gewoon de goede Duitsers zoeken... Maar als je leuke andere mensen in de buurt hebt is dat natuurlijk veel handiger :D

    Echt leuk dat je het zo leuk hebt! :) Ik ben wel jaloers op je, China lijkt me echt super mooi!

    Veel succes met de afgrijslijk veel lessen, ik hoop dat die ook een beetje leuk zijn :)

    Liefs!

  • 01 Februari 2008 - 15:02

    Ake:

    haha, vaatdoek na n paar drankjes... hmm, herkenbaar, maar je hebt mij nooit naar huis hoeven dragen toch?? ik ben trouwens tegenwoordig resistent (geloof ik...) Hee maar, het klinkt echt super, je schrijft lekker levendig, gewoon hup wat in je opkomt, echt leuk om te lezen! Geniet van al het nieuwe dat op je af vliegt, alsof het de wind aan zee is die je haren doet dansen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbara

Hello friends, travellers, bored people, your royal highness the Queen and all those other people that are frantically following this thrilling travel blog; welcome. Read further if you want to know a) what Chinese schoolchildren like to do when they are following my English lessons (besides fainting from concentrating on what I am saying), b) how sore your ass gets when you are doing a horsetrack in a wooden saddle, c)what it is like to walk the camino the Santiago with only one pair of extra socks and your wits for luggage. That last point is for now still hypothetical because I will start my big Camino only on the 16th September 2010. And I will likely bring more than just 1 pair of extra socks. That sit people: my next adventure will take me to the sunny, lush Pyrenees in France, down to Santiago, Spain. My first blog entry should probably read something like: 'One woman. Two feet. 760 Kilometers. She came, saw, and conquered. However, since my preparation so far has not gone any further than booking the flight, it will more likely read: One woman. The Ryaniar airport. Regret. What will it be? Read further whenever this One Woman has started this New Adventure and managed to find an internet connection in those sunny, lush Pyrenees. Stay tuned, while I become toned.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 23896

Voorgaande reizen:

16 Januari 2008 - 01 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: