Weer terug - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Barbara Beek - WaarBenJij.nu Weer terug - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Barbara Beek - WaarBenJij.nu

Weer terug

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

29 Januari 2006 | Verenigd Koninkrijk, Manchester

Hallo allemaal!

Ik laat maar weer eens wat horen voordat iedereen denkt dat ik dood ben. Ik ben al weer drie weken terug maar heb niet veel speciaals te melden. Mijn resterende tijd hier wordt ik namelijk een bieb-parasiet. Ik moet elke week wel een essay van 3000wrd inleveren en nog 2 presentaties doen. Het is allemaal wat meer dan ik dacht, dus ik heb niet veel tijd om andere dingen te doen vrees ik. Hoewel essays schrijven lastig is (ik zit op dit moment met een te worstelen; Engels begrijpen is wel goed te doen, maar het reproduceren, op papier in je eigen woorden, is toch wel even zweten), zijn het wel allemaal interessante en leuke onderwerpen. Ik heb de vakken per slot van rekening zelf uit gekozen. Als ik terugkom weet ik alles over globalisatie, het IMF en de World Bank, neoliberalisme, honger op de wereld en ongelijke handelsovereenkomsten. Echt, de US kan echt de nare aso uithangen, nouja KAN, ze DOEN het alleen maar eigenlijk. De EU kan er ook wat van hoor.
Dus Yeah, het is best leuk wat je allemaal te weten komt, hoe naief en onwetend je ongemerkt kan zijn.

Dus tiens, ik ben aan het studeren. Das wel even een overgang hoor, de vorige term heb ik vooral passief geluisterd. Het is nu best moeilijk om een beetje gestressd te worden, omdat alle deadlines ver weg zijn. Dus ga ik natuurlijk nog wel naar de bios en de Starbucks, aye. Ik heb nu zelfs koffiebrouwsels geaccepteerd: cafe latte en mocha, in hoeverre je dat koffie kan noemen. Maar na een tijdje wordt je helemaal gek van die koppen thee.

Verder is het hier als vanouds. Ik ga nu meer om met de Erasmus studenten van mijn studie, wat echt gezellig is. Morgen gaan we in Chinatown naar vuurwerk kijken want,...oh ik bedoel vandaag, ik ga dus vanmiddag naar vuurwerk kijken want het is Chinees nieuwjaar. Over 2 uur begint er een drakenoptocht maar ik moet, snik, in de bieb blijven.

Ik blijf hier waarschijnlijk tot 12 april. En helaas, helaas heb ik dus weinig tijd, waarschijnlijk te weinig, ik weet wel zeker te weinig tijd om degene die nu in buurlanden verkeren op te zoeken... Erg jammer, was graag naar Ierland en Schotland gegaan, maar t gaat echnie.

Ik hoop dat het jullie allemaal voorspoedig vergaat, en als ik dus wat minder tegen jullie aanklets dan voorheen, is het aangezien ik een saaie muis ben geworden.
Desalniettemin is het nog steeds leuk om in Engeland te zijn; ik begin Manchester steeds meer te koesteren, en ik luister nog steeds graag naar verhalen in het Engels!

Tot de volgende keer maar weer (was dat niet van Sesamstraat?)

xxx Bar

  • 30 Januari 2006 - 10:25

    Annemarie:

    super, aan de slag jij! haha, x an

  • 31 Januari 2006 - 11:50

    Mart:

    hee Beau,

    druk bezig zie ik wel! Als je weer hier bent gaan we allemaal inhoudelijke gesprekken over poststructuralistisch neorealisme houden!!!

    Groet, Bruder

  • 18 Februari 2006 - 23:53

    Rozanne:

    Ai Bar, da's toch jammer hoor, want Ierland is de moeite wel waard! Dan kom je maar een keertje overvliegen in mei ;-).
    (Tot volgende keer zijn toch de Teletubbies?..)
    x!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbara

Hello friends, travellers, bored people, your royal highness the Queen and all those other people that are frantically following this thrilling travel blog; welcome. Read further if you want to know a) what Chinese schoolchildren like to do when they are following my English lessons (besides fainting from concentrating on what I am saying), b) how sore your ass gets when you are doing a horsetrack in a wooden saddle, c)what it is like to walk the camino the Santiago with only one pair of extra socks and your wits for luggage. That last point is for now still hypothetical because I will start my big Camino only on the 16th September 2010. And I will likely bring more than just 1 pair of extra socks. That sit people: my next adventure will take me to the sunny, lush Pyrenees in France, down to Santiago, Spain. My first blog entry should probably read something like: 'One woman. Two feet. 760 Kilometers. She came, saw, and conquered. However, since my preparation so far has not gone any further than booking the flight, it will more likely read: One woman. The Ryaniar airport. Regret. What will it be? Read further whenever this One Woman has started this New Adventure and managed to find an internet connection in those sunny, lush Pyrenees. Stay tuned, while I become toned.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 68
Totaal aantal bezoekers 23914

Voorgaande reizen:

16 Januari 2008 - 01 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: