Laatste bericht uit Manchester - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Barbara Beek - WaarBenJij.nu Laatste bericht uit Manchester - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Barbara Beek - WaarBenJij.nu

Laatste bericht uit Manchester

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

15 December 2005 | Verenigd Koninkrijk, Manchester

Jaja, ik kom al bijna thuis, nog twee nachtjes! Heb er wel zin in hoor! Ik kom jullie weer lekker irriteren met lompe grappen en mijn prachtige glimlach. Ik heb al weer een tijdje niet geschreven zie ik, ohoh, de tijd vliegt. De laatste paar weken was natuurlijk de aanloop naar kerstmis en het doordringen van het besef dat een aantal mensen voorgoed weer overzees gaan. Dat betekende dus nog gauw even veel dingen samen doen want ineens is er niet zoveel tijd meer. Das wel raar hoor, dat de mensen die je vanaf het begin kent opeens gevlogen zijn en ze waarschijnlijk nooit meer ziet (de mensen die erg ver weg wonen). Als het goed is komen er in januari weer nieuwe internationale studenten om de lege plekken op te vullen. Gelukkig blijven er ook een paar, met wie je tenminste de kans hebt om echt een beetje een band op te bouwen.

Wat heb ik zoal uitgevreten? Tsja, een beetje hetzelfde als vanouds eigenlijk, daarom heb ik ook niet geschreven. Hoogtepunt was o.a. de musical Miss Saigon!! Een liefdesverhaal gesitueerd in de tijd van de Vietnam oorlog. Een Amerikaanse soldaat en een lokaal meisje Fall in Love. Klinkt leuk, maar nee hoor, drama man. Kinderen, zelfmoorden, andere vrouwen, hoop, opoffering, kortom: tranen. Erg spectaculair en de hunk en Miss Saigon konden erg goed zingen.
Daarnaast heb ik wel twee kerstdiners in 1 weekend gehad. De dagen erna kon ik zo van mijn bed naar de Uni rollen. Hmmmmm, het was heerlijk. Twee keer een enorme goudbruin gebakken kip met allemaal aardappelen en groenten. Als toetje natuurlijk Christmaspudding met custard, de minced pies niet te vergeten.
Dat waren de hoogtepunten. Dieptepunt was een flinke ruzie met alcohol. Godzijdank gebeurde dat in het huis van Liz, dus kon daar mooi in bed en onder de douche. Hmmmm, zal ik dit er wel op laten staan?? Ja, toch wel, want ik vind het ook wel een beetje kenmerkend voor het Engelse studentenleven. Hier staat uitgaan namelijk bijna gelijk aan zuipen/dronken worden. Dat is hier veel normaler. En ze drinken vooral flesjes met zoete vodka mixjes, wat heel stoer VK (vee-kay)of WVK heet. Als je zegt: can I have a red vodka please? begrijpen ze je niet hoor. Nou goed, bij mij ging het mis toen ik naar een paar glaasjes wijn bedacht dat het wel een idee was om vodka met lambrusco te mixen....getverdemme, ben nog nooit zo ziek geweest, echt niet, en heb nog nooit zo'n medelijden met een vloerbedekking gehad. OK, genoeg details, mijn ouders zullen zich schamen. Ben echt geen drankorgel hoor, dat is waarom het zo hard aankomt :(.

Vandaag gaan Christmas-shoppen in Trafford centre. Een enorm winkelcentrum een half uurtje buiten het centrum. Het is mooi en schoon en ze hebben alles, vooral kleren. Alleen is Christmasshoppen een beetje lastig; wat in godsnaam te kopen? Heb uiteindelijk wel wat leuke dingen gevonden. Maar je geld gaat eraan hoor, lang leve de Engelse pond.
Vanavond komen wat mensen langs voor een laatste avondmaal, snik, Liz en Victoria gaan ons verlaten, en ik helemaal lekkere pasta maken!! En daarna lekker rocken in de 80s club! Woehoe! En eh, kuch ehem, vrijdag aan het essay...

Oh, nog een hoogtepunt; de Christmasparty in mijn Hall! De common room was omgebouwd tot disco en men werd geacht verkleed te komen. Het leek het meest op een schoolfeest, maar dan met wat wijn en bier erbij. Zelf de warden (de baas/beheerder) ging voor zijn doen uit zijn dak. Het verhaal doet de rondte dat hij een beetje teveel gin op had en later 'passed out' op het toilet door een andere warden moest worden opgeraapt. Dat hij teveel op had geloof ik wel, de rest... Daarnaast heb ik ineens bezit gekregen over magische krachten die ik kan uiten d.m.v. kaarten. Ik zal jullie oogjes eens groter doen worden als ik terug kom!

xxx

  • 15 December 2005 - 18:26

    Liesbeth:

    leuk bar, heb zin je weer te zien! ben benieuwd naar je verhalen live te horen

  • 15 December 2005 - 19:00

    El:

    Hoi Barbara! Gezellig dat je er binnenkort weer bent! Het trafford centre is lachen he! Echt zo'n megawinkelcentrum. Heb je ook al die gokdingen gedaan? Was mijn eerste ervaring met gokken :)

  • 15 December 2005 - 21:22

    Mart:

    Yo Bo 'da boozehound', stoere verhalen weer hoor! Ziet er naar uit dat JIJ vanaf nu de lost case van de familie gaat worden, met al je geparty en zo! Dat neemt weer wat last van mijn schouders af... In ieder geval tot volgende week, gaan wel wel bierdrinkwedstrijdjes doen met pap en mam. Jij drankorgel!

    Groet, Martijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbara

Hello friends, travellers, bored people, your royal highness the Queen and all those other people that are frantically following this thrilling travel blog; welcome. Read further if you want to know a) what Chinese schoolchildren like to do when they are following my English lessons (besides fainting from concentrating on what I am saying), b) how sore your ass gets when you are doing a horsetrack in a wooden saddle, c)what it is like to walk the camino the Santiago with only one pair of extra socks and your wits for luggage. That last point is for now still hypothetical because I will start my big Camino only on the 16th September 2010. And I will likely bring more than just 1 pair of extra socks. That sit people: my next adventure will take me to the sunny, lush Pyrenees in France, down to Santiago, Spain. My first blog entry should probably read something like: 'One woman. Two feet. 760 Kilometers. She came, saw, and conquered. However, since my preparation so far has not gone any further than booking the flight, it will more likely read: One woman. The Ryaniar airport. Regret. What will it be? Read further whenever this One Woman has started this New Adventure and managed to find an internet connection in those sunny, lush Pyrenees. Stay tuned, while I become toned.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 23914

Voorgaande reizen:

16 Januari 2008 - 01 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: