Jeh! Oehoeh! Skippedapadaa Scatmans World - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Barbara Beek - WaarBenJij.nu Jeh! Oehoeh! Skippedapadaa Scatmans World - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Barbara Beek - WaarBenJij.nu

Jeh! Oehoeh! Skippedapadaa Scatmans World

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

27 November 2005 | Verenigd Koninkrijk, Manchester

Hallo allen! Het lijkt al weer heel lang geleden dat ik hier iets gepost heb, maar dat valt wel mee zie ik nu. Dat krijg je met essay stress: lange, lijdzame dagen. Goed, ik heb het essay dus dinsdag ingeleverd. Tja, ben er zelf niet echt tevreden over; ik zal dinsdag a.s. zien of dit gevoel terecht is. Woensdag dus weer even heerlijk geluierd zoals vanouds. Donderdag en vrijdag ook, eerlijk gezegd. Dat was dan ook wel weer genoeg want ik moet gauw beginnen aan de volgende presentatie en essay.

Donderdag was er onrust onder de Amerikanen want voor hun begint het grote vreetfestijn dat Kerstmis heet al bij Thanksgiving. In mijn Hall waren er een paar actieve mensen die een heel thanksgiving dinner hadden georganiseerd. Er waren 32 mensen en ze hadden waarachtig 2 hele Turkey's en ik geloof wel 20 kilo mash(-ed patatoets). Dat is dat geel-witte spul wat ik in de Amerikaanse films altijd voor een soort yoghurt aanzag. Het zijn dus gewoon gestampte piepers. Al het traditionele eten was aanwezig; iedereen moest wat meebrengen en sommigen hadden familie op bezoek, die zelfs hele taarten en bakken koekjes hadden meegesleept uit de States. Thanksgiving is echt een van de 'heetste' feesten voor de Amerikanen. Ze hielden maar niet op met de voorpret over al het eten dat er zou komen. En het was ook erg lekker. Petje af voor de Turkey-braadster. Het enige wat anders was dan ik verwachtte is de tafel-etiquette. Die is duidelijk anders dan bij ons, want iedereen viel aan op het buffet, laadde zijn bord lekker vol, ging zitten en begon te eten. Niks even wachten op de rest van de tafel hoor. En het was inderdaad een EET festijn want dat was wat er vooral gebeurde. Er werd niet echt veel moeite gedaan om goedopgebouwde conversaties ter tafel te brengen. Dat heeft er natuurlijk ook wel mee te maken dat niet idereen elkaar kende, maar ik was toch erg verbaasd dat het hele diner, met toetje, na een uur toch wel zo'n beetje over was. Ik zat met Mieke, overduidelijk Nederlands, een beetje beduusd te kijken naar alles om ons heen. Na het eten hebben we op haar kamer op zijn Nederlands nog lekker twee uur nagekletst.
Het was leuk om iets mee te pikken van de Thanksgiving sfeer en de Amerikaanse cultuur. Erg leuk initiatief van de organisers.

Er zijn in het centrum nu een aantal kerstmarkten, waar we gisteren eens langs besloten te lopen (he, mijn schrijfskills zijn een beetje k** vandaag). Dit was een European kerstmarkt. We hebben ons vervolgens ook volgepropt met Duitse bradwurst en poffertjes. Hmmmm.
Gezellige sfeer op zo'n markt, overal in het centrum hangt nu ook kerstverlichting.

Ik ben ook weer lekker asociaal 2x naar de bios geweest. De eerste keer omdat ik nogal duf was van het feest de vorige avond; we waren weer naar de 80's club geweest. Nu bijna niets gedronken hoor, maar lekker uit me dak gegahn. De dag daarna dus naar Flightplan geweest met Jodie Foster. Spannend man! Voor een thriller die zich afspeelt in een vliegtuig, is het redelijk goed gelukt om iets neer te zetten wat niet te voorspelbaar is. Wel aan te raden dus.
Gisteren naar In her shoes geweest omdat we ons verveelden. Pfff, ik had er eigenlijk geen zin in want het leek me echt een slechte flutfilm, maar dat viel echt alles mee. Als je houdt van een beetje familie/zussen drama, maar toch blij de bioscoop uit wilt wandelen, is dit een film om aan te raden. Ik wil binnenkort ook naar Narnia, lijkt me best grappig. Die is bij jullie zeker al uit, de Engelsen zijn echt de allerlaatsten op de aarbol met het uitzenden van films.

Verder heb ik de laatste tijd ook aardig wat rondgehangen in de common room. Het voelt echt cool om te winnen met poolen. Verder is het gezellig omdat er altijd wel wat luitjes rondhangen, waar ik eigenlijks niks tegen te melden heb, dus een beetje over het weer hannessen etc. En als het vervelend wordt, vlucht ik met tien stappen naar mijn kamer. De Engelsen hebben vooral veel soapseries van eigen bodem. Vooral slecht. Ik heb er nog niet heel veel van gezien, maar wat ik heb gezien is om je ogen te laten wateren. Maarja, dat is ook het geval met GTST e.a., alleen hebben de Engelsen wat meer variaties, met misschien hier en daar nog wel een slechtere acteur dan die in de Nederlandse soaps.

Ik wordt zo uit de bieb gezet dus ga jullie verlaten!!
EN HEE! WIE WIL ER DEZE ZOMER MEE NAAR THAILAND!! aanmelden bij mij a.u.b.

  • 29 November 2005 - 03:13

    Frere Martie:

    Hee Bo! Ik zal maar weer eens je coole site vereren met een bezoek! Maar klinkt allemaal wel toll daarzo aan de overkant. Uiteraard kan ik een smalende glimlach niet onderdrukken als ik jou hoor zeggen dat je wint met pool, gezien het feit dat jouw billetjes waarschijnlijk nog roodgloeiend zijn van de ass-whooping die ik jou tijdens mij vorige bezoek heb gegeven. (Poolgewijs uiteraard) Verder vroeg ik me af wat nou precies jouw plannen waren voor de vakantie, wanneer je weer 'im kales kikkerlandchen sind'. Hoewel ik mij nu besef dat je ook een familie-tamtam mail hebt gestuurd en daar daarin uiteraard diep op ingaat, maar dat terzijde… Verder wil ik nog even dat Berlijn keihard de pan uit swingt, met name de in de jaren ’80 blijven hangen krakers, de wazige houseclubs en de gluhwein!
    Hmm, nog 4 uurtjes en ik moet al weer mn nest uit om bloody fuckin’ AEGEE ALV-uitnodigingen te gaan rondbrengen, wetend dat daar toch geen aars naar toe komt omdat er niks boeiends besproken wordt… Het leven van een bestuurslid ist immer ganz schwer! Anyways, ik rock nog eventjes hard door op de meesterlijke tunes van Boston, tik nog een briefje voor de rest van de Beekie-clan, en ga slapen. En als daddy-o nog een keertje geld op de Skype-account stort, ga ik dat nog wel een keertje naar jou opmaken!

    Groeten,
    Het broertje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbara

Hello friends, travellers, bored people, your royal highness the Queen and all those other people that are frantically following this thrilling travel blog; welcome. Read further if you want to know a) what Chinese schoolchildren like to do when they are following my English lessons (besides fainting from concentrating on what I am saying), b) how sore your ass gets when you are doing a horsetrack in a wooden saddle, c)what it is like to walk the camino the Santiago with only one pair of extra socks and your wits for luggage. That last point is for now still hypothetical because I will start my big Camino only on the 16th September 2010. And I will likely bring more than just 1 pair of extra socks. That sit people: my next adventure will take me to the sunny, lush Pyrenees in France, down to Santiago, Spain. My first blog entry should probably read something like: 'One woman. Two feet. 760 Kilometers. She came, saw, and conquered. However, since my preparation so far has not gone any further than booking the flight, it will more likely read: One woman. The Ryaniar airport. Regret. What will it be? Read further whenever this One Woman has started this New Adventure and managed to find an internet connection in those sunny, lush Pyrenees. Stay tuned, while I become toned.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 23914

Voorgaande reizen:

16 Januari 2008 - 01 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: