Black out en ....studie - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Barbara Beek - WaarBenJij.nu Black out en ....studie - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Barbara Beek - WaarBenJij.nu

Black out en ....studie

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

18 November 2005 | Verenigd Koninkrijk, Manchester

Het is weer eens tijd om te laten weten waar ik uithang. Met name in de bieb de laatste tijd. Het begint ineens druk te worden: totdat ik terugvlieg naar Ned op 17 december volgen de deadlines elkaar op. En dan hebben we het niet over groepspapers waar elk persoon effe een hoofdstukje eruit ramt en klaar is Kees, nee, het gaat hier echt om individuele inspanningen van 3000 woorden. Beetje stress dus. Komt nog bij dat mijn laptop niet meer op wil starten, en hoewel Manchester een miljoenen stad is, de bieb is hier minder lang open dan in Nederland. Echt slap...maar ze hebben wel 10x meer computers, daar is de UU weer slap in.

Nu probeer ik me even te herinneren of ik nog iets spannends heb beleefd. Vers in het geheugen ligt iig de balletvoorstelling 'Sleeping Beauty' uitgevoerd door het Natinale Ballet, waar ik gisteren heen ben geweest. Het was mijn eerste balletvoorstelling in het echt. En het was natuurlijk heel mooi allemaal, supermooi decor, costuums, 44 dansers. Het verhaal is natuurlijk ook enigszins bekend dus je hebt een idee van wat ze daar allemaal proberen uit te beelden. Maar ik moet toch zeggen dat dans, of iig klassiek ballet, me minder doet dan bijvoorbeeld toneel. Ik had natuurlijk te hoge verwachtingen, maar ik had wat meer sprongen, spagaten en liften verwacht. Tegen mijn verwachtingen in huppelden ze wat bedeesd rond over het toneel, hier en daar een beentje in de lucht en dat was het dan wel weer. Ik zat wel telkens geboeid te kijken naar de arme tenen van die meisjes, hoe houden ze het vol. De broeken van de heren zaten uiteraard strak, zo strak zelfs dat wanneer hij een huppeltje maakte ik vreesde dat de broek het niet zou houden...en er plotseling nog iets aan het dansen zou raken. Aan het einde van de voorstelling hadden we dan ook een discussie of ze ondergoed dragen of niet, en zo ja, dan zou het toch echt een string moeten zijn... Ok, lekker plat, de dames gaan es naar ballet... Begrijp me niet verkeerd, ik vond het allemaal leuk om te zien en ik voelde me lekker elitair daarzo in de theaterzaal. Het probleem is gewoon dat ik bij klassieke muziek altijd wegdroom en er wordt nou eenmaal niet gesproken. En ik raak dan toch altijd een beetje in de war, zo van: ja, dus, wat wil je nou eigenlijk zeggen? Zeg het dan! Maar daar heb je dus dans voor. Ennnn, ik had ook een keer een video gehuurd die over modern ballet ging, en dat sprak me al meer aan. Wisten jullie dat Neve Campbell ook een balletdanser is? Ze speelde dus in die film.
Kort gezegd: stuur mij maar naar het Circus (de Chinezen kunnen er aardig wat van) of de film, en ik ben happy. Musicals doen het bij mij ook goed.

Dat was dus gisteren. Wat heb ik in Godsnaam nog meer gedaan? Eh...ja, uitgaan. Een 80s party. Haha, grappige nummers hoor, uit de 80s. Maar ik vind de 90s toch het allerbest. Lekker compleet doof daarna. Blimy, verder heb ik echt niks te melden geloof ik, ik ben gewoon een studienerd geworden.
Vanavond ga ik heel sexy buikdansen en misschien zelfs wel naar Harry Plopper. Echt, er zijn echt te veel mensen die Harry veel te leuk vinden. Zitten al vanaf september naar deze film uit te kijken. Toen dacht ik; ach misschien moet ik het knaapje nog een kans geven. Hmmm, misschien ga ik wel helemaal niet, want ik weet nu al dat ik het niet leuk ga vinden...maar het is een mooi excuus om niet te studeren en...laat maar. Ik gaat stoppen, ga naar beneden de studiezaal in!

xx

  • 20 November 2005 - 09:48

    Annemarie:

    euh... zo te horen doe je een heleboel leuke dingen toch? succes met je papers. Zijn die vakken nog wel leuk? xx

  • 23 November 2005 - 12:17

    Suz:

    Groetjes vanuit de mooie zwarte bieb, je mist hem he?! Ik mag lekker tot 23.00 blijven vanavond heerlijk!
    Ik mail je snel
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbara

Hello friends, travellers, bored people, your royal highness the Queen and all those other people that are frantically following this thrilling travel blog; welcome. Read further if you want to know a) what Chinese schoolchildren like to do when they are following my English lessons (besides fainting from concentrating on what I am saying), b) how sore your ass gets when you are doing a horsetrack in a wooden saddle, c)what it is like to walk the camino the Santiago with only one pair of extra socks and your wits for luggage. That last point is for now still hypothetical because I will start my big Camino only on the 16th September 2010. And I will likely bring more than just 1 pair of extra socks. That sit people: my next adventure will take me to the sunny, lush Pyrenees in France, down to Santiago, Spain. My first blog entry should probably read something like: 'One woman. Two feet. 760 Kilometers. She came, saw, and conquered. However, since my preparation so far has not gone any further than booking the flight, it will more likely read: One woman. The Ryaniar airport. Regret. What will it be? Read further whenever this One Woman has started this New Adventure and managed to find an internet connection in those sunny, lush Pyrenees. Stay tuned, while I become toned.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 23914

Voorgaande reizen:

16 Januari 2008 - 01 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: