Update - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Barbara Beek - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Barbara Beek - WaarBenJij.nu

Update

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

14 Februari 2006 | Verenigd Koninkrijk, Manchester

Hallo allemaal,
Tijd om weer eens van me te laten horen. De tijd gaat echt snel voorbij, dat zeg ik elke keer, maar ik denk het ook telkens weer, deze keer steeds met een sterker wordend paniekerig gevoel. Nou, paniek, nog niet echt, eerder onrust. Ik heb het dus over mijn essays. Maar laten we het daar niet weer over hebben want daar zit niemand op te wachten denk ik.

Wel wordt ik er gestoord van in de zin dat ik hier dus aan weinig anders denk. Gevolg daarvan is dat ik het grootste deel van de tijd in de bieb of op mijn kamer doorbreng. Dat is niet goed voor de gezondheid heb ik gemerkt. Als ik te lang in mijn remi zit voor schermen en in kleine hokjes, dan word ik echt gek van mezelf. Ik ben constant aan het denken over wat ik moet schrijven, over wat ik schrijf, over de presentaties, ondertussen over de toekomst (waar niets van terecht komt zonder dat schrijven), kortom: I drive myself crazy.
Gisterochtend werd ik dus weer wakker in mijn hokje (wat best gezellig kan zijn als je er niet teveel bent), en ik had geen zin om op te staan om dus te gaan werken, en ik had ook geen zin om te blijven liggen, naar gevoel dus. Toen bedacht ik dat twee vriendinnen die dag naar Wales zouden gaan, wat ik dus ambitieus had afgezegd. Om 7 uur toch maar gsmst dat ik wel mee wilde, dus douchen en in de bus aankleden en ontbeten. Ik had hun trein niet gehaald, maar ze zaten er zelf toch niet in want er was iets met het kaartje. Uiteindelijk dus samen in de volgende gestapt en naar Llandudno en Conwy castle gegaan. Llandudno is een klein stadje aan de Welsche kust, en het populairste sea-resort in Wales. Dat klinkt fout maar het was er echt mooi. De kust was rots-/heuvelachtig met meerdere baaien. Conwy castle lag in een andere baai met een klein dorpje ernaast dat nog door de originele muur uit de 13e eeuw werd omringd. Daar hebben we dus op gelopen en we zijn ook in het kasteel geweest. Ook iets van 500 jaar oud met uitzicht over de baai en het dorpje, echt cool. Llandudno (wat ze dus uitspreken als glandidnu ofzoiets, Welsch is echt raar, echt compleet anders, net iets als Vikings ofzo). Llandudno had ook iets weg van een mexicaans/western stadje met hier en daar soort palmboomachtige planten, een deel tegen de rotsen opgebouwd en met kleurige gevels. Het coolste was dat ze aan twee kanten van het stadje zee hadden, dat je op een straat stond en aan twee kanten de horizon kon zien. Ik zal er nu over ophouden en volgende keer proberen wat foto's te plaatsen.

Wales is echt mooi, en de rest van Engeland ook. Er zijn echt veel kastelen, en je krijgt soms echt een beetje middeleeuws gevoel. Dan zie je al van die ridders in kruistocht pakjes over de heuvels hobbelen en kevin costner als Prince of Thieves door de bomen huppelen. Jaja, Engeland heeft veel te bieden, maar je hebt er wel wat tijd voor nodig!

Dat uitstapje heeft me dus weer een beetje opgepept en ik ga weer verder. En Ghandi rules, heb net een verhaal over hem gehad in de lecture. Die leraar kan echt goed vertellen, hij geeft precies les zoals ik me een ideale geschiedenisles voorstel: gewoon acchteruit zitten en luisteren maar. Best wel chill.

  • 15 Februari 2006 - 14:24

    Opa:

    Jouw Mail is steen goed en vlot te lezen. De baaldag die jij treffend neer zet ken ik maar al te goed. Ik weet ook gat je gauw van af kunt zijn. liefs van opa.

  • 18 Februari 2006 - 23:47

    Rozanne:

    Heeeeej Barbara!!

    Zoals jij Engeland beschrijft denk ik: dáár moet ik ook heen...
    Dat Welsch klinkt nu voor mij in Ierland niet heel onbekend: het lijkt wel Gaelic, ook zo'n viking-taal :-). Niets van te maken, idd.
    Nou, nog even een hart onder de riem: hou je taai met die essays en laat je maar flink inspireren door de Medieval surroundings!
    Succes anyway!

    xxx Rozanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbara

Hello friends, travellers, bored people, your royal highness the Queen and all those other people that are frantically following this thrilling travel blog; welcome. Read further if you want to know a) what Chinese schoolchildren like to do when they are following my English lessons (besides fainting from concentrating on what I am saying), b) how sore your ass gets when you are doing a horsetrack in a wooden saddle, c)what it is like to walk the camino the Santiago with only one pair of extra socks and your wits for luggage. That last point is for now still hypothetical because I will start my big Camino only on the 16th September 2010. And I will likely bring more than just 1 pair of extra socks. That sit people: my next adventure will take me to the sunny, lush Pyrenees in France, down to Santiago, Spain. My first blog entry should probably read something like: 'One woman. Two feet. 760 Kilometers. She came, saw, and conquered. However, since my preparation so far has not gone any further than booking the flight, it will more likely read: One woman. The Ryaniar airport. Regret. What will it be? Read further whenever this One Woman has started this New Adventure and managed to find an internet connection in those sunny, lush Pyrenees. Stay tuned, while I become toned.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 23914

Voorgaande reizen:

16 Januari 2008 - 01 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: