Het daaglijkse - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Barbara Beek - WaarBenJij.nu Het daaglijkse - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Barbara Beek - WaarBenJij.nu

Het daaglijkse

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

11 Oktober 2005 | Verenigd Koninkrijk, Manchester

Wat heb ik allemaal gedaan de afgelopen week? Even graven hoor, ik zit alweer met andere plannen in mijn hoofd. Morgen naar de voorstelling Beauty and the Beast. Dat was altijd zo'n coole Disneyfilm, ben heel benieuwd hoe ze het op toneel doen. We hebben de goedkoopste tickets ergens helemaal achterin in de schaduw, half achter een pilaar en helemaal aan de zijkant. Nee hoor, zo erg is het niet, maar het is wel erg ver weg. Ga morgen mijn lenzen maar weer eens in doen want ik ben ban dat ik anders naar allemaal vage vlekken aan het staren ben.
En, tataa, gisteren geaerobict! Werd door ons allen erg gevreesd, maar het viel echt duizend keer mee. Zeker als je de militaire training gewend bent van de Commandant op de Biltsrtaat in Utrecht. Je weet wel, dat achterlijk fitte mens dat serieus in een legerbroek erop los schreeuwt dat de stappen groter moeten en de buik strak houden! Pffew, dan wordt je echt afgeranseld, wat uiteindelijk ook wel leuker is. Nu was het hops-hops, buik, buik (het enige waar ik op dit moment last van heb)en klaar. Het was dan ook wel een zaal met ongeveer 50 chikkies die hun best deden, dus dan kan je ook weinig ingewikkelds gaan doen. Zo is Manchester: alles gewoon een stuk groter, drukker, massaler, dan we in Nederland gewend zijn.

Zondag een uitstapje naar York gemaakt met de International association. Deze keer alleen met Birthe en op de bus nog een ander Duits meisje ontmoet en mee opgetrokken. York: prachtige oude kathedraal, stadsmuren, schattige middeleeusw ogende winkelstraatjes en een stadsmuur. Het leek een beetje op Chester. Wel een leuke dag gehad.

Films deze week en vorige week: Cinderella man en Oliver Twist. Nu zijn al mijn gratis kaartjes helaas op. Maar! heb nog kaartjes voor 2 halen 1 betalen, dus nog steeds goedkoop. De bioscoop die de actie voert is overigens een zeer commerciele bioscoop. Alle Hollywood shit, van Kinky Boots tot European Gigolo, is hier te zien. Voordeel wel is dat ze iets van 16 zalen hebben met tenminste een fatsoenlijk scherm (in Nederland heb je soms van prutsschermpjes, net een breedbeeld tv) en het is er nooit druk. En natuurlijk gratis popcorn op woensdag, waar ik nu wel een beetje genoeg van begin te krijgen. Naja, het loopt in ieder geval goed af met Oliver.

Verder zou ik echt niet weten wat ik heb uitgevreten, het was iig een geslaagde week. Vandaag voor het eerst een werkgroep van Political Theory gehad. De lectures en de onderwerpen zijn erg interessant. In de werkgroep is het alleen wat anders. Dan moet je gaan vertellen waarom je voor democratie bent enzo, en dat....moet je mij niet vragen want ik heb absoluut geen idee! Vergeleken met de lui in mijn klas ben ik een visoogige kleuter. Ik weet alleen dat Balkie premier is en er iets met paars en groen links is en dan houd het zo'n beetje op. Nou goed, zoals je begrijpt zat ik de hele les te zweten; vraag alsjeblieft niets aan mij! Want ik wil wel iets zinnigs kunnen uitkramen (optie 1) of ik moest gaan uitleggen dat ik eigenlijk heel weinig van politiek afweet en dus geen antwoord wist(optie 2). Beide opties vond ik een afgang. Volgende keer ga ik me gewoon goed inlezen, zodat ik iig iets zinnigs weet te zeggen over de tekst die we moeten lezen. Bovenstaand probleem heb ik overigens ook in de tweedejaars filosofie klassen, dan sta ik soms ook met mijn mond vol tanden. Is echt een vet irritante positie. Het lijkt soms net weer de brugklas.

Ik moet zeggen dat ik het wel heel leerzaam vind om eens in andere richtingen te kijken dan alleen sociologie. Ik heb het idee dat ik hier echt veel leer. Misschien komt dat ook doordat het nu het begin van het jaar is ;). Het ligt ook heel erg aan de leraar. Als die een beetje boeiend kan vertellen, is een cursus meteen veel leuker.

Ach ja, ik heb niet zo veel inspiratie vanavond. Wat willen jullie nog meer weten? Ik ga zo mijn homies ophalen van badminton en dan gaan we naar een of andere pub waar er een soort triviant wordt gespeeld (????). Ik heb geen idee, ga het zo uitchecken. Ik wilde gaan fitnessen terwijl zij bamintonden, maar het blijkt dat je eerst een introductieles moet krijgen voordat je de fitnesszaal in mag. Ze hadden volgende week zaterdag pas plek. Hmmm. Vandaar dit verhaal.

Toedels! Bo


Yeh! Ben achter de computer uit mijn dak aan het gaan met Paul van Dyk!
Het is hier trouwens vet warm overdag, ik loop in mijn shirtje in de zon! En ja, ik zit echt in Engeland.

  • 13 Oktober 2005 - 09:03

    Liesbeth:

    Zooo, wat heb je al veel geschreven! Leuk allemaal zeg, krijg helemaal heimwee naar mijn Erasmuservaring... Het komt me allemaal bekend voor. Enjoy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbara

Hello friends, travellers, bored people, your royal highness the Queen and all those other people that are frantically following this thrilling travel blog; welcome. Read further if you want to know a) what Chinese schoolchildren like to do when they are following my English lessons (besides fainting from concentrating on what I am saying), b) how sore your ass gets when you are doing a horsetrack in a wooden saddle, c)what it is like to walk the camino the Santiago with only one pair of extra socks and your wits for luggage. That last point is for now still hypothetical because I will start my big Camino only on the 16th September 2010. And I will likely bring more than just 1 pair of extra socks. That sit people: my next adventure will take me to the sunny, lush Pyrenees in France, down to Santiago, Spain. My first blog entry should probably read something like: 'One woman. Two feet. 760 Kilometers. She came, saw, and conquered. However, since my preparation so far has not gone any further than booking the flight, it will more likely read: One woman. The Ryaniar airport. Regret. What will it be? Read further whenever this One Woman has started this New Adventure and managed to find an internet connection in those sunny, lush Pyrenees. Stay tuned, while I become toned.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 23914

Voorgaande reizen:

16 Januari 2008 - 01 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: