Manic Monday - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Barbara Beek - WaarBenJij.nu Manic Monday - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Barbara Beek - WaarBenJij.nu

Manic Monday

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

03 Oktober 2005 | Verenigd Koninkrijk, Manchester

Daar ben ik weer! Druk weekend achter de rug waar ik jullie nu alles over zal vertellen. De lunch van donderdag laat ik maar even voor wat hij is, anders lopen mijn verhalen nooit meer gelijk met de tijd. Nog wel even kort wat over het badminton, waar ik enthousiast naar toe was gegaan. Er waren nu gelukkig iets minder mensen dan dinsdag, dus konden we iets meer spelen. Ik had natuurlijk nog niet een eigen, professioneel fiberglass badmintonracket, dus ik mocht een racket lenen uit hun voorraadzak materialen voor kneuzen. Ik begin dat veerding dus lekker een beetje heen en weer te meppen en na wat ingespeeld te hebben, beginnen we een dubbel-wedstrijd. Na ongeveer 5 minuten sta ik weer eens klaar om een service te ontvangen en zie opeens dat mijn racket ontzettend is toegetakeld. Het blad ligt zowat doormidden. He..???? Hoe kan dat nou? Schrik overvalt me; zeg alsjeblieft niet dat ik in de eerste tien minuten een geleend racket onherstelbaar heb gemold. Het ziet er wel naar uit, dus na een hele tijd He? He? te hebben geroepen (want ik had echt geen idee hoe ik dat ineens had gedaan(waarschijnlijk op gestaan)), loop ik, of liever kruip ik, terug naar de Regeljongen en toon hem beschaamd het verse lijk. Hij reageert verrassend sympathiek: Don't worry about it, it's ok, it's ok! Gelukkig maar, dan zal ik me maar niet worry-en. Je vraagt je in zo'n geval toch altijd af in hoeverre die persoon echt meent dat het niet erg is of dat hij je in gedachte uitscheldt voor onhandige snol. In dit geval leek hij het echt te menen, dus ben ik maar gewoon verder gaan spelen met andermans rackets.
Het was wel grappig, maar moeilijker dan ik dacht en bovendien kreeg ik last van mijn knie. Dus ik denk dat ik de volgende keer maar oversla. Vandaag ga ik als het goed is aerobicen, eens kijken hoe dat pad me bevalt.

En nu het weekend!! Ik had het helemaal volgepland met uitstapjes met de International Association. Zaterdag vertrok ik samen met wat pals naar Blackpool! Blackpool is een kustplaats bekend om zijn entertainment park en verlichting van de boulevard in de avond. Het is maar een uurtje rijden vanaf Manchester, dus vroeg in de middag kwamen we aan in een bewolkt en winderig Blackpool. De enorme achtbaan was overal te zien, evenals het reuzenrad verderop op een van de pieren. Het komt erop neer dat de hele boulevrad inclusief pieren volgestouwd is met entertainment: gokhallen, afschuwelijker winkeltjes met allerlei troep, waar de dildo's naast de knuffels liggen, souvenirwinkeltjes, en heel veel gokhallen en hier en daar nog gewone winkelstraten en winkelcentra. En niet te vergeten de talloze fish en chips cafees, gezelligheidsgraad Scheveningen of lager. Het effect van dit grote aanbod fastfood was direct te zien aan de voorbijgangers. Vergeleken met de gemiddelde Blackpool bezoeker waren wij best slank dus vonden wij dat we dan ook best een fish en chipje konden proberen. Nou goed, die vis smaakt dus nergens naar en bovendien bestaat 2/3 uit 'batter', wat een soort paneerlaag is. Maar gooi je bakje vol met ketchup en er ontstaat zo best een smakelijk papje. Na deze traditionele Engelse maaltijd, begonnen we aan een wandeling langs de boulevard. Na twee uur of wat gelopen te hebben en onze ogen te hebben uitgekeken naar al dat vermaak en lelijke souvenirs, hadden we behoefte aan 'normale' winkels en duikelden een winkelcentrum in. Bij een uitverkoop deden we ons tegoed aan alle zeer afgeprijsde sieraden. Daarna waren we het eigenlijk wel weer zat en gingen op zoek naar een stoel en een mok met warme inhoud. Eenmaal een geschikt plekje gevonden, besloten we daar ook nog een schoteltje met lekkers bij te doen, dus proefde ik voor het eerst worteltaart. Lekker hoor, zeer aan te raden.

Na deze tweede zonde van de dag verorberd te hbben, hadden we eigenlijk wel genoeg van Blackpool. Hoewel, we waren nog niet echt op het strand geweest. Het waaide inmiddels nog harder dan eerst, en het begon ook al te schemeren dus het strand was best mooi zo. de harde wind gaf ons weer energie en als blije kindjes dartelden we over het zand. Ik heb hier best veel foto's van, maar die kan ik eind van de middag of morgen pas plaatsen, want ik ben weer eens een kneus geweest. Dat begon met het vrekeerde idee van gisteravond, dat ik vanochtend waarschijnlijk wel vanzelf vroeg wakker zou worden, omdat ik die dag ervoor ook vroeg wakker moest zijn vor de trip naar Oxford. Ik zet dus niet de wekker, wat niet zo'n goed idee is gebleken. Belachelijk laat doe ik mijn ogen open en kom tot de ontdekking dat over een half uur mijn lecture begint. Gelukkig de avond ervoor gedouched dus ik pluk wat kleren van de grond, sprint naar de bus en ben waarempel nog op tijd op de universiteit ook! Alleen jammer dat de lecture is verplaatst naar het uur daarvoor (wat ik niet kon weten). Gemist dus, maar ik ga wel zometeen naar de werkgroep want ik wil deze cursus toch wel erg graag volgen.

Na de werkgroep ga ik eerst kaartjes kopen voor Theatervoorstellingen en andere uitstapjes van de International Association, en hopelijk heb ik daarna nog tijd om verslag te doen van Oxford en foto's online te zetten. Maar weet niet of dat vandaag gaat lukken.

Moet gaan, dag allemaal!!

  • 03 Oktober 2005 - 17:36

    Coo Coo:

    heej heej!
    Wow dat klinkt echt heel cewl allemaal! Ik wil echt heel graag ook een keertje langs komen maar ik denk niet dat dat gaat lukken (werk.. ) Maar nu ik zo al jou verhaaltjes heb gelezen krijg ik ook meer en meer zin om naar Ghana te gaan.
    Hey, vertel eens trouwens: hoe zijn de boys daarzo? ga je eindelijk je slag slaan in Engeland? hehe.
    Gister voor het eerst naar de thé dansant van HDM gegaan. Die heren 1 kunnen toch wel hockeyen zeg! 2-1 gewonnen en ik heb alleen het laatste doel van HDM gezien: een onmogelijke sleeppush in de kruising!!! Daarna heerlijke drankjes gedronken (bier wijn en bier) en nog even gezellig gedanst. Ik weet nu zeker dat ik dit team echt heel gezellig vind. Het bestaat eigenlijk vooral uit gezellige kletskousen die het vreemdst kunnen dansen van iedereen op HDM! Louise, Charlotte en ik zijn trouwens de leiders geworden van de loop/kracht trainingen een half uur voor de training. We hebben dit echter nog maar één keer gedaan en krijgen nu al van iedereen geklaag over spierpijn die een volle week aanhoud.
    Op werk gaat alles prima, behalve dat Michel een nieuw meisje had aangenomen en haar vervolgens na vier dagen weer heeft ontslagen.
    deze woensdag gezellig uit eten met de girls en donderdag de TBC-vaccinatie.
    Zo, nu weet jij ook alles van mijn boeiende bestaan in Holland.
    Ik zit met volle spanning op je foto's te wachten en hoop dat alles zo leuk blijft voor je daar! heel gaaf hoor!
    tot schnelllll!!!
    kus,

    flow

  • 03 Oktober 2005 - 20:32

    Alexandra:

    Hey wat leuk om weer eens wat van je te lezen. Zo te lezen is het allemaal nog steeds heel leuk daar :) Al heb je t weekend natuurlijk wel ergens anders doorgebracht, denk niet dat we dat erbij mogen tellen bij je enorme buitenlandse avontuur :p
    Klinkt leuk al die gokhallen. Weet al precies hoe je daar rond gelopen moet hebben (beetje op zo'n toon van "Cosmopolitain, Elle Girl shit enz." heerlijk commentaar leveren op alles wat los en vast zit daar. Zo actief ben ik van 't weekend niet geweest.
    En wat leuk van al die sporten die je daar wil gaan doen. Lotte kwam ook al m et het idde om hier in utrecht wat te gaan doen maar het was wel heel erg veel ;) Is ook wel weer es leuk om echt actief te worden. Zometeen zijn we alleen met z'n allen nog maar in de sportschool te vinden.
    Btw: kloppen de vooroordelen van Nederlanders dat Engelsen alleen maar lelijk zijn? Was namelijk naar het concert van de Stereophonics en volgens mij zijn die Engels. Kan uit ervaring zeggen dat ze niet lelijk zijn (maar zat ook wel een eind van het podium af). En hoe zit het met het accent/dialect van de Manchesters? Steek je er nog wat van op?
    Ik ben hier weer volop bezig met het ontwikkelen van mijn Utrechtse 'r' en het uitbreiden van mijn virtuele vriendengroep.
    Super om zo even een heel verslag te lezen, heel erg leuk. Veel plezier!

    x Alexandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbara

Hello friends, travellers, bored people, your royal highness the Queen and all those other people that are frantically following this thrilling travel blog; welcome. Read further if you want to know a) what Chinese schoolchildren like to do when they are following my English lessons (besides fainting from concentrating on what I am saying), b) how sore your ass gets when you are doing a horsetrack in a wooden saddle, c)what it is like to walk the camino the Santiago with only one pair of extra socks and your wits for luggage. That last point is for now still hypothetical because I will start my big Camino only on the 16th September 2010. And I will likely bring more than just 1 pair of extra socks. That sit people: my next adventure will take me to the sunny, lush Pyrenees in France, down to Santiago, Spain. My first blog entry should probably read something like: 'One woman. Two feet. 760 Kilometers. She came, saw, and conquered. However, since my preparation so far has not gone any further than booking the flight, it will more likely read: One woman. The Ryaniar airport. Regret. What will it be? Read further whenever this One Woman has started this New Adventure and managed to find an internet connection in those sunny, lush Pyrenees. Stay tuned, while I become toned.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 23914

Voorgaande reizen:

16 Januari 2008 - 01 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: